Top Tag

Ultimele stiri

Fostul PR Managerul Electric Castle despre filmul românesc: Sforăieli elitiste si cultura surprinsă în scene de 10 minute Metroul din Cluj s-a scumpit cu 35%, valorând 13,69 miliarde de lei! Care este totuși și vestea bună

„Aceasta saptamana vine cu un contrast izbitor intre nerabdarea pandemiei de a ne infecta in masa si nerabdarea autoritatilor de relaxa putinele masuri care au mai ramas active in fata valului 5-Omicron. Daca anul trecut politicienii au asteptat pana la iesirea din valul 3 inainte de a anunta sfarsitul pandemiei, anul acesta suntem anuntati ca s-a terminat pandemia inainte de depasi varful valului 5-Omicron.

Faptul ca in acest val Presedintele Iohannis nu si-a mai exprimat ingrijorarea si nu a mai convocat o sedinta care sa adopte masuri de limitare a infectarilor este ingrijorator si poate semnala depasirea etapei de negationism din valul 4-Delta si trecerea la o noua etapa, pe care o putem numi infectionism. (…)Poate ca pandemia e totusi gata de data asta. Odata ca niciodata vom avea si ultimul val. Chiar si atunci e frivol sa sarbatorim cand valul de spitalizari si valul de decese sunt abia la inceput. Nu putem astepta cu petrecerile pana trec procesiunile mortuare?Dar poate ca intram intr-o noua etapa a filozofiei de sanatate publica (pe baza careia se formuleaza si politica de sanatate publica) in care infectarea este pusa pe picior egal cu vaccinarea. (…)Infectionismul nu este o tendinta doar in Romania. Este doar o noua etapa de evolutie a negationismului, care a fost deja imbratisat la noi in valul 4-Delta, care are un marele avantaj ca este e o strategie implicita nu una explicita, cum sunt masurile de combaterera a infectarilor si spitalizarilor.Concret, guvernul nu trebuie sa faca nimic, partidele nu trebuie sa faca nimic, pandemia e de vina.Mai mult, capitularea poate fi prezentata ca o mare victorie, sarbatorita prin masuri de relaxare si anuntarea revenirii la normal. Pandemia nu mai este asumata ca o problema de sanatate publica (nu mai e problema guvernului) si nici ca o amenintare la adresa sigurantei nationale (nu mai e problema presedintelui). (…)Acum negationismul si infectionismul sunt salutate de majoritatea romanilor care vad in medici si medicina o amenintare, nu in virusi si boala. (…)Intrebarea este cine ne mai reprezinta pe noi, cei care dorim sa traim in siguranta, sau cei care inca mai credem ca eugenia e o abominatie in fata lui Dumnezeu?Intrebarea este cine vorbeste in numele mortilor?Sa vorbesti insa in numele mortilor a devenit extrem de riscant politic si profesional. (…)Ma tem ca dupa instituirea oficiala a infectionismului va urma si o prigoana “blanda ca omicronu” a celor care se opun infectarii in masa.O parte din aceste masuri se vad deja. Altele vor fi impuse nu prin lege ci prin presiune sociala. Hartuirea la scoala a copiilor vaccinati, sau in birouri si spatii publice a celor care mai vor sa poarte masca chiar daca nu va mai fi obligatorie. Atacul la persoana celor care mai promoveaza vaccinarea sau prudenta, cum a fost cazul dr. Craiu sau marginalizarea dr. Gheorghita.Noi, cei care inca ne opunem pandemiei, suntem evident in minoritate si ne mai ramane doar optiunea rezistentei. E adevarat ca este o optiune civica si politica, nu una medicala, dar e singura optiune care ne-a mai ramas in afara exilului.Adevarul este ca suntem invinsi nu de pandemie, ci de negationismul devenit politica”,  a scris joi seară medicul și cercetătorul Octavian Jurma pe Facebook.Ultimele Stiri | Realitatea.net